Innehåll

Registrera din användare

Boardeaser är ett verktyg för styrelser. Tjänsten fungerar så att ni registrerar både organisationen (alltså en förening, stiftelse eller företag) vars styrelse ska använda Boardeaser och de användare som ska vara kopplade till organisationen i Boardeaser. Kund till Boardeaser blir organisationen.

Börja med att klicka på knappen ”Skapa konto” på Boardeaser.com och fyll i följande information för att skapa ditt användarkonto, som kommer bli organisationens första:

  • För- och efternamn
  • E-postadress
  • Önskat lösenord
  • Klicka i rutan för att acceptera användarvillkoren

Avsluta detta steg genom att klicka på knappen ”Registrera ny användare”. Ett e-postmeddelande skickas för att säkerställa att du angivit rätt adress, klicka på bekräftelselänken som heter ”Bekräfta konto” i e-postmeddelandet när du får det och logga sedan in med de uppgifter du angett.

Registrera din första organisation

Nu är det dags att fylla i uppgifterna för den organisation vars styrelse ska använda Boardeaser. Klicka på ”Nästa” längst ned när du är klar och välj sedan abonnemang. I dagsläget finns endast det gratis 30-dagarsabonnemanget och vårt ettåriga Bas-abonnemang att välja på, samt ett antal tilläggstjänster. Godkänn abonnemangsavtalet och klicka på ”Registrera!” för att slutföra registreringen.

1_registrera

 

 

Efter dessa steg följer en liten introduktion som kan vara bra att titta igenom. Kom ihåg att bjuda in de andra i styrelsen så att ni kan utnyttja samarbetsfunktionaliteten i Boardeaser, till exempel hålla ett styrelsemöte där olika användare får olika uppgifter.

Film:

Hittade du den hjälp du behövde?