Börja med att klicka på knappen ”Nytt möte” på Styrelserummet > Möten. Första steget är att ange:

Tid/plats

Detta är det första steget anger du grundläggande information om mötet, fält markerade med stjärna (*) är obligatoriska:

  • Mötesrubrik*: Här namnger du mötet, till exempel ”Styrelsemöte 1 juni”.
  • Mötesnummer*: Detta nummer räknas upp automatiskt, är det ert första möte i Boardeaser börjar det med 1. Du kan ange vilket nummer som helst om det är så att ni redan har en numrering, så länge det inte redan finns ett möte i Boardeaser med samma nummer.
  • Plats: Ange var mötet ska hållas.
  • Tidpunkt*: Här ställer du in datum och tid när mötet ska börja och sluta.
  • Skicka mötesinformation: Om du vill kan du skicka en kalenderfil redan i detta skede (innan dagordning och kallelse) så kan du klicka i rutan här. Ett meddelandefält och en lista på användare öppnas då, skriv ett meddelande och välj vilka som ska få ett mail med kalenderfil.

*Obligatoriska fält.

När du fyllt i informationen klickar du på knappen ”Spara och gå vidare” alternativt ”Spara och skicka” om du valt att skicka mötesinformation. När du klickat skickas du till nästa steg i mötesprocessen, det vill säga ”Dagordning”.

 

Hittade du den hjälp du behövde?