Boardeaser skickar olika typer av påminnelser via e-post till dig som är användare. Några skickas automatiskt av systemet och några skickas därför att en annan användare har skickat en uppgift till dig. Så här kan du påverka vad som skickas i e-postmeddelanden:

Automatiska påminnelser

För att stänga av automatiska påminnelser (exempel: när datumet för en att-göra uppgift närmar sig) klickar du på ditt namn längst upp till höger och sedan “Min profil”. Avmarkera rutan som heter “Påminnelser och notofieringar” för att stänga av automatiska påminnelser. Sådant som andra användare vill att du ska göra eller veta, till exempel justera ett protokoll, påverkas inte av denna inställning. Se 1 på bilden nedan.

Veckobrev

Under inställningen “Påminnelser och notofieringar” finns inställningen för veckobrevet där du i rullisten kan välja “Skicka inget veckobrev” eller välja en annan dag det ska skickas. Se filmklipp:

Information i e-post

Varje styrelse kan välja en generell inställning för om information ska skrivas ut i e-postmeddelanden eller ej. Gå till Styrelserummet > Inställningar > Avancerade inställningar > E-post.

För bättre tillgänglighet men lägre säkerhet: Välj att information ska inkluderas i e-post (kryssa i rutan).
För sämre tillgänglighet men högre säkerhet: Välj att information inte ska inkluderas i e-post (kryssa inte i rutan).

Se 3 på bilden nedan.

Hittade du den hjälp du behövde?