För dig som ska registrera en styrelse:

  1. Gå till app.boardeaser.com och klicka på “Registrera dig”.
  2. Skapa först din användarprofil och registrera sedan organisationen vars styrelse ska använda Boardeaser.
  3. När registreringen är klar ser du din översikt. Klicka på “Mina styrelser” och välj din styrelse i menyn.
  4. Bjud in en eller flera andra personer som också vill testa på fliken Användare.
  5. Styrelsemöten hanteras på fliken Möten i vänstermenyn. Skapa ett möte och skriv en dagordning. Skicka kallelse med dagordning om ni är flera i styrelsen som använder Boardeaser och skriv sedan protokollet baserat på dagordningen. Slutligen kan ni justera protokollet och signera det digitalt.
  6. På fliken Ekonomi kan du ladda upp bokföringsdata (SIE4-filer) för att överblicka ekonomin. Varje räkenskapsår har en egen fil så ladda förslagsvis upp innevarande och två tidigare år för jämförelse. Har du inte tillgång till filen kan du bjuda in den som är ekonomiansvarig till Boardeaser.
  7. För att stämma av mot budget i Ekonomi så klickar du på knappen Filhantering och sedan fliken Exportera för att spara ner en budgetmall i excel-format. Kopiera in er budget i excel-filen på fliken Budgetförslag och ladda upp till Boardeaser igen.
  8. För VD-rapport väljer du först en mall för detta på fliken Importera/publicera mallar. På fliken Rapporter klickar du på Skapa rapport och utgå från mallen.

 

 

För dig som fått en inbjudan till en styrelse:

  1. Klicka på länken “Skapa konto” i inbjudningsmailet.
  2. Registrera din användarprofil och välj lösenord. Klicka här för att läsa hur du loggar in med BankID.
  3. När registreringen är klar ser du din personliga översikt, här ser du alla dina kommande styrelsemöten samt information och mötesunderlag för respektive möte. Under “Mina kommande aktiviteter” samlar vi allt du ska göra i alla styrelser du sitter med i. Klicka på knappen “Styrelserummet” för se allt material för en viss styrelse.
  4. Gå till “Möten” i styrelserummet. Boardeasers mötesprocess börjar med förberedelser och slutar med ett arkiverat och signerat protokoll. Här kan du se vad som har gjorts på varje möte samt vad nästa steg är och vem som är ansvarig för det.
  5. Om du t.ex. har blivit satt som justerare eller om du ska signera ett protokoll så kan du klicka dig vidare på respektive möte och utföra uppgiften.
  6. Om ditt konto har tilläggen ekonomi och rapportering aktiverat så får ni en full överblick över bolagets finansiella ställning och utveckling under fliken “Ekonomi”. Under fliken “Rapporter” hittar du t.ex. publicerade Vd-rapporter.

Hittade du den hjälp du behövde?